Προσφορές και εκπτώσεις το βασικό ζητούμενο των καταναλωτών με 2 στους 3 να τις «κυνηγούν Σε μηνιαίους λογαριασμούς, αγορές προϊόντων και φόρους δαπανούν το μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός τους τα ελληνικά νοικοκυριά, ενώ 6 στους 10 καταναλωτές ενημερώνονται από το διαδίκτυο πριν αγοράσουν, σύμφωνα με νέα έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος.
Τρία στα τέσσερα νοικοκυριά ξοδεύουν άνω του 80% του εισοδήματος τους. Οι μεγαλύτερες δαπάνες αφορούν: μηνιαίους λογαριασμούς (25%), αγορές προϊόντων (25%) και φόρους (19%) Προσφορές και εκπτώσεις το βασικό ζητούμενο των καταναλωτών με 2 στους 3 να τις «κυνηγούν». Αυξανόμενη διείσδυση του διαδικτύου και στις λιανικές πωλήσεις με 6 στους 10 καταναλωτές ενημερώνονται από το διαδίκτυο πριν αγοράσουν Καταρχάς, καταγράφεται η οικονομική πίεση που αντιμετωπίζει το Ελληνικό καταναλωτικό κοινό. Το 74% του κοινού ξοδεύει πάνω από το 80% του διαθέσιμου εισοδήματος του σε μηνιαία βάση, ενώ το 10% ξοδεύει πάνω από 100%, πρακτικά δηλαδή δανείζεται με κάποιον τρόπο για να καλύψει τις ανάγκες του. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι δαπάνες για τους μηνιαίους λογαριασμούς ανέρχονται στο 25% του εισοδήματος, όσο είναι και οι δαπάνες για αγορές προϊόντων. Οι φόροι ακολουθούν με 19% και οι υπηρεσίες με 15%. Αθροιστικά οι πάγιες δαπάνες σε λογαριασμούς και φόρους ανέρχονται κατ’ εκτίμηση στο 44% του διαθέσιμου εισοδήματος. Ενώ η τάση και στις δύο αυτές κατηγορίες δαπανών είναι να αυξηθούν, όπως καταγράφεται στον δείκτη τάσης μεταβολής δαπανών, έναντι των δαπανών σε αγορές προϊόντων και υπηρεσίες για τις οποίες η τάση είναι αρνητική. Χριστιάννα Κούσιου
|
ΠΟΥ ΔΑΠΑΝΟΥΝ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΟΥΣ ΟΙ ΈΛΛΗΝΕΣ |